Friday, October 17, 2008

ინტერვიუ


რა არის თქვენთვის სრულყოფილი ბედნიერება?
ზაფხულობით ქაშმირიდან მარადთოვლიანი მწვერვალების ცქერა. ჩემი ოჯახი წარმოშობით ქაშმირს უკავშირდება და ბავშვობაში, ყოველ ზაფხულს,ბარის სიცხეებს რომ გავრიდებოდით, ქაშმირს ვაფარებდით თავს: რაღაცნაირი მაგიური სპექტაკლი იყო.
ბოლოს როდის გაიცინეთ?
ხუთი წუთის წინ . . . მე სულ ვიცინი.
ბოლოს როდის იტირეთ?
როგორც ბევრ მამაკაცს, მეც მიმაჩნია, რომ ტირილი არ არის ადვილი. მაგრამ შეუძლებელია, შეიკავო ცრემლი, სატიაჯიტ რეის ტრილოგიის პირველ ფილმს, "ბილიკის წუხილს" ვუყურებ.
რა არის თქვენი ხასიათის მთავარი შტრიხი?
ძალიან ყბედი ვარ.
თქვენი ყველაზე დიდი ნაკლი?
ზედმეტად მგრძნობიარე ვარ; თავს უცებ ვგრძნობ შეურაცხყოფილად . . .
ყველაზე მეტად რომელ ისტორიულ ფიგურასთან აიგივებთ თავს?
არავისთან. არანაირი მოდელი არ მაქვს.
ვინ არიან თქვენი გმირები დღეს?
მანდელა და . . . სხვა არავინ. ჩემი ცხოვრებისეული თუ ლიტერატურული მიმართულება ანტიგმირებისკენ მიბიძგებს.
თქვენი მხატვრული გმირები ან ანტიგმირები?
ლეოპოლდ ბლუმი ჯოისის "ულისეში". მიუხედავად იმისა, რომ შორს ვარ მისი კულინარიული ჩვევებისგან: იგი გიჟდება საქონლისა თუ ფრინველის შიგნეულზე, მე კი ვერ ვიტან ასეთ საკვებს. მაგრამ ლიტერატურაში ეს ყველაზე ღრმა და ყველაზე მიმზიდველი პერსონაჟია, მელვილის ვეშაპთან, მობი დიკთან ერთად.
ყველაზე შთამბეჭდავი მოგზაურობა?
ინდოეთში, ნებისმიერი მარშრუტით.
თვისება, რომელსაც უპირატესობას ანიჭებთ მამაკაცში?
მგზნებარება.
და ქალში?
იგივე.
საყვარელი მწერლები?
ჯოისი, პრუსტი, კაფკა, აგრეთვე მელვილი, ნაბოკოვი, ბორხესი, გოგოლი, ბულგაკოვი, კალვინო.
თანამედროვეებიდან?
ბელოუ და ფილლიპ როთი.
საყვარელი კომპოზიტორი?
ალბათ მოცარტი.
საყვარელი წიგნი?
ტოლკიენის "ბეჭდების მბრძანებელი". ცოტა სასაცილოდ მეჩვენება, მაგრამ დღესაც ისევე მიტაცებს.
თქვენი საყვარელი ფილმი?
რიდლი სკოტის "Blade Runner". გამოვიდა თუ არა, პრესამ მიწასთან გაასწორა, დღეს კი ყველა აღმერთებს . . . მას შემდეგ სამეცნიერო _ ფანტასტიკის ყველა ფილმმა ასე განჭვრიტა მომავალი: ერთი გარყვნილი და მრავალეროვანი დიდი ქალაქი.
თქვენი საყვარელი მხატვარი?
დიდხანს მაგრიტს ვთვლიდი საყვარელ მხატვრად. ახლა, ასე ვთქვათ, გოიას პერიოდი მაქვს.
რას თვლით თქვენს ყველაზე დიდ მიღწევად?
მწერლობას.
ყველაზე მეტად რას ნანობთ?
ძალიან დიდი დრო დავკარგე . 1989-ში ორმოცდაერთის ვიყავი. რაც შეეხება ასაკის შესაძლებლობებს . . . დღეს 11 წლის ბიჭი მყავს და მე არ შემიძლია ყოველდღიური ცხოვრების ყველაზე ჩვეულებრივ საკითხებში მის გვერდით ვიდგე. ვერ ვხედავ, როგორ იზრდება.
რისი ნიჭი გინდათ რომ გქონდეთ?
სიმღერის.
რა არის თქვენთვის ყველაზე ძვირფასი?
ჩემი შვილები.
რომ შეგეძლოთ, რას შეცვლიდით თქვენში?
ვისურვებდი, ოდნავ უფრო დიდი ვყოფილიყავი, _ ტანით, რა თქმა უნდა.
რას ვერ იტანთ ყველაზე მეტად?
სისასტიკეს.
როცა არ წერთ, რა არის თქვენი საყვარელი საქმიანობა?
ასე ვიტყოდი: კინოში სიარული.
რისი გეშინიათ ყველაზე მეტად?
წერისთვის აუცილებელი იდეების არქონის. და დაბრმავების.
რა შემთხვევაში ცრუობთ?
ახლა!
რა არის თქვენი დევიზი?
გააკეთე ის, რაც უნდა გააკეთო, და მაშინვე.
როგორ სიკვდილს ინატრებდით?
არანაირს . . . მაგრამ რადგან საჭიროა: ძილში, დიდხანს სიცოცხლის მერე.
მეზარება გამოცნობანას თამაში
რესპოდენტი
სალმან რუშდი

No comments: